Benvinguts a La Clínica de Podologia

Horari : De Dilluns a Divendres / 10h a 14h - 16h a 20h
  Contacte : 973 24 99 23

infiltracions de col·lagen

Infiltracions de col·lagen: usos i aplicacions

El col·lagen és la proteïna més abundant del cos humà, ja que és present als ossos, als músculs, als tendons, als lligaments i a les articulacions. S’organitza en fibres que, segons la seva disposició, proporcionen consistència, resistència o flexibilitat al sistema musculoesquelètic.

El deteriorament de les fibres de col·lagen es deu a hàbits posturals incorrectes, canvis mecànics provocats pel sobrepès, edat avançada i fins i tot el sobreús articular per haver practicat de forma constant certs esports, o malalties inflamatòries cròniques.

Per exemple, l’artrosi està causada pel desgast dels cartílags, que estan formats bàsicament de col·lagen. Durant el procés degeneratiu de l’articulació afectada apareixen els símptomes típics de l’artrosi, com el dolor, la mobilitat limitada, la impotència funcional (limitació de les activitats quotidianes) i, finalment, la deformitat articular.

En l’àmbit muscular, diversos estudis demostren que el dèficit de col·lagen és un dels factors responsables de la tendinitis o tendinosi (degeneració dels tendons).

La causa més freqüent és la repetició d’un moviment de forma constant, com pot succeir en fer un esport determinat o una feina que es basi en la repetició d’una sèrie de moviments concrets. Això provoca la ruptura de les fibres de col·lagen i la consegüent pèrdua de força i flexibilitat del tendó.

infiltracions de col·lagen

És per això que una aportació extra de col·lagen millora la qualitat dels teixits, disminueix la simptomatologia, com el dolor i la limitació del moviment, i, a la vegada, contribueix a regenerar les estructures afectades. La infiltració de col·lagen és eficaç, no dolorosa i no té efectes secundaris, ja que la substància és d’origen natural.

En l’àmbit podològic, té diverses indicacions: dolor articular per ‘Hallux valgus’ (galindons), fascitis plantar, tendinitis aquíl·lia i del tibial posterior i artrosi de turmell, entre altres patologies pròpies del peu.

Està indicat per a totes aquelles persones que pateixen de les articulacions, esportistes i persones d’edat avançada o treballadors de feines manuals i tècniques.

Si necessites més informació, posa’t en contacte amb nosaltres que estarem encantats de solucionar els teus dubtes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *